Labratuloksia 18.4.2011

Olin kokonaan unohtanut kertoa labrakoetuloksista, kun minulle ne 
tehtiin työterveydessä n. kuukausi sitten. Pyydän nämä samat kokeet ottamaan kesän jälkeen, jotta näen miten ne ovat kehittyneet (suluissa raja-arvot).

  • Verensokeripitoisuus oli 5.2 mmol/l (4.2 - 6.1)
  • fB-Kol 4.5 mmol/l (3.5 - 5.0) = kokonaiskolesteroliarvo, josta Naisen juoksukirjan mukaan HDL:n osuus tulisi olla yli 1.5 mmol/l
  • Kol-HDL 0.95 mmol/l (0.95 - ) = hyvä kolesteroliarvo
  • Kol-LDL 2.99 mmol/l ( - 3.0) = huono kolesteroliarvo
  • B-Hb 146 g/l (117 - 155) Chronin taudin vuoksi en voi luovuttaa verta, vaikka haluaisinkin :(
  • BMI 33.5 kg/m2 (19 - 25)
  • Verenpaine 98/66 mmHg (suvussa kulkee tämä alipaineisuus ja siksi minua helposti huimaa, jos nousen maasta ylös nopeasti)
  • Vyötärön ympärys oli 98 cm. Nythän tämä on jo 89 cm!!! (laihduttamaan lähtiessä tämä luku oli 109,5 cm)
Jotta näistä jotain johtopäätöksiä voisi vetää, niin ois ollu hyvä olla niiltä ajoilta vastaavat koetulokset, kun en vielä laihduttanut ja vielä polttelinkin. Erityisesti reilun vuoden takainen kolesteroliarvo olisi kiva tietää. Silloin, kun söi vielä säännöllisen epäsäännöllisesti hamppareita ym. roskaruokaa ja nopeita hiilareita sisältäviä ruokia ja muita herkkuja sekä varsinkin suklaata, josta eroon pääseminen oli varmaan suurimpia saavutuksia mitä ikinä olen tavoittanut :) Toki suklaata on Cambridgen pirtelöissäkin, mutta karkkihyllyissä olevista suklaapatukoista ja -levyistä olen pysynyt visusti erossa.

    0 kommenttia:

    Lähetä kommentti

    Kommenttisi saa aikaan hymyn! Kiitos siitä!