Yhdistetty laavulla käynti ja juoksulenkki

Lähdimme lähes koko perhe koiran kera Kyrkkärin laavulle ensin autolla yhdelle parkkipaikalle ja siitä kilometrin verran kävellen laavulle. Laavulta lähdin juoksulenkille ja jostain syystä nyt ei juokseminen tuntunut ollenkaan kulkevan. Olo vain huononi mitä pidemmälle menin. Lopulta aloin kävellä ja juosta vuorotellen, koska juokseminen ei onnistunut. Lisäksi minulla oli liikaa vaatetta, takki, jonka jouduin takaisin päin tullessa laittamaan lanteille.

Koska juoksu ei oikein kulkenut, niin päätin ottaa koko lenkin harjoituksen kannalta kiinnittäen koko ajan huomiota siihen onko minulla oikea juoksuasento, jos koin, että ei ollut, pysähdyin ja "nostin päätäni" kohti taivasta, rentoutin hartiat ja taas jatkoin =) Lisäksi harjoittelin juoksua niin, että pyrin ottamaan pidempiä askelia, nostamaan jalkoja aavistuksen korkeammalle ja käsien avulla saamaan jalkoihin sellaisen "rullaavan rytmin". Näin neuvottiin siinä Naisten juoksukirjassa. Pieniä pilkahduksia oikean juoksuasennon pysymisestä alkoi vähitellen löytyä. Tuli sellaisia ihania ahaa-elämyksiä, että "ai näin, nythän tämä askel on lennokkaampaa ja eteenpäin vievää", mutta vielä se ei jäänyt täysin muistiin eikä "kroppa" jaksanut sitä toteuttaa pitkään. Sykkeen annoin kävelyn aikana tipahtaa 130-140 välille ja taas jatkoin kunnes syke pysyi jonkin aikaa yli 170 ja tällä tavalla lopulta vuorottelin n. 5 km:n matkan. Oli tässä sekin hyvä puoli, että kiusauksilta pysyi erossa eli ei tullut laavulla syötyä makkaraa =) Sinne palatessa päätimme saman tien lähteä kotiin. Söin siis vasta kotona proteiinipitoisen ruoan; salaattia, kanaa ja kananmunaa, lopuksi kahvia ja 18 kcal sisältävän keksin.


Sykemittarin lukemia

Kesto: 1 h 25 min
Kalorit: 578 kcal
Rasvanpoltto: 39 min 58 s
Kunto: Loput
Keskisyke: 130
Maksimisyke: 181
Matka: 7 km, josta kävelyn osuus n. 2,5 km

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Kommenttisi saa aikaan hymyn! Kiitos siitä!