ke 19.10.2011 Tasaluvun päivä

69 kg!
Toissa aamuun on vähennystä -400 g. Seuraava tavoite on enää 2 kilon päässä ja sitä seuraava 2,3 kilon päässä, jolloin painoa olisi lähtenyt tasan 30 kg. Sitä hetkeä kuitenkin saan vielä odottaa. Se tulee sitten kun sen aika on. Nyt mieluummin keskityn siihen, että saan lihas- ja rasvaprosentit lähemmäs toisiaan. Ensi perjantaina saan sen analyysin kuntotalkoista ja myös perjantaina käyn hankkimassa sen uuden vaa'ankin, Omron BF-511 merkkisen. Myös kampaajalle on aika varattuna.

Ominaisuudet
  • Kliinisesti validoitu perhemalli: mittaukset jo 6-vuotiaasta lähtien
  • Enimmäispaino 150 kg
  • 8 pisteen kehonmittaustekniikka käsistä ja jaloista
  • Mittaustulokset ja -luokitukset: - Sisäelinten ympärillä oleva rasva (18-80 vuotta) - Luustolihasprosentti (6-80 vuotta) - Sisäelimien rasvamäärän luokitus (18-80 vuotta) - Luustolihasprosentti -luokitus (18-80 vuotta) - Kehon rasvaprosentti (6-80 vuotta) - Kehon rasvaprosentti -luokitus (6-80 vuotta) - Lepoaineenvaihdunta (6-80 vuotta) - Painoindeksiluokitus (6-80 vuotta) - Painoindeksi (6-80 vuotta) - Paino
  • Muistipaikat neljälle henkilölle sekä vierastila, viimeisen mittauksen muisti
Tänään enkä huomenna aio kuntoilla yhtään, ehkä venyttelyjä teen huomenillalla.

ti 18.10.2011 Muoks: Nyt se on mahdollista...

ZUMBAAMAAN, KAHVAKUULAILEMAAN!!!

...nimittäin osallistua yhdistetylle kahvakuula+zumbatunnille, mikäli matka Seinäjoelle ei ole pitkä! Lue lisää Outin blogista ja ilmoittaudu heti mukaan, jotta se saadaan onnistumaan =) 

Tänään menen taas ihanalle Zumbatunnille, jonka jälkeen tietää mitä on tehnyt. Virtaa on sen jälkeen kuin pienes kyläs. Laitan sen tunnin jälkeen uuden muokkauksen tähän samaan.

Nonnih, Zumba-tunti on taas takana. Suurin osa liikkeistä oli samoja kuin viime viikolla, hyvä niin, kun ihan kaikkia ei silloin oppinutkaan. Kertaus on opintojen äiti ja sen sain tänään todeta, kun sain muutaman kerran sisäisiä onnistumisen kiljahduksia huudahdella, kun jonkin liikkeen perässä pysyinkin, vaikka viime viikolla en pysynyt. Olin salilla jo n. puolta tuntia etuajassa, ihan tarkoituksella, jotta pääsin jalkalihaksia lämmittelemään juoksemalla 10 minuutin pätkän matolla.

Laji: 10 min verryttely juoksumatolla
Kesto: 10 minuuttia
Sykkeet: 127/154
Kalorit: 64 kcal
Kal.rasva 24 %
Laji: Zumba
Kesto: 50 min 11 s (alusta jäi taas 10 min pois, kun en innostuksissani muistanut laittaa kelloa päälle)
Sykkeet: 156/179
Kalorit: 507 kcal (+10 min aikana kulutetut kalorit)
Kal.rasva 13 %

P.S. Tänä aamuna olin ilmeisesti aika unella, kun unohdin nousta vaa'alle :) Tällaista ei olekaan aiemmin tapahtunut. Kertooko se siitä, että laihduttaminen olisi jäämässä vähän kuin taka-alalle? Sehän kyllä tipahtelee sieltä omia aikojaan, kun vain muistaa syödä terveellisesti ja liikkua tarpeeksi ja ennen kaikkea nukkua riittävästi.

Huominen ja torstai on lepopäiviä.

ma 17.10.2011 Muoks: Kahvakuulailemassa

Uusia kokemuksia hakemassa!
Ajattelin tänään koittaa taas jotain uutta lajia ja mennä kahvakuulatunnille Pulssiin. Se alkaa klo 18.10. Huomenna olisi sitten vuorossa taas Zumba. Keskiviikoksi tulee pakosti lepopv.

Vaikka olin paikalla ennen kuutta, niin moni oli saapunut paikalle ennen minua ja siten minulle jäi 4 kilon ja 8 kilon kahvakuulat. Luulin, että ohjaaja jotenkin ilmaisee missä vaiheessa kannattaa kuulaa vaihtaa raskaammaksi, koska meitä ensikertalaisia oli aika monta paikalla. Kun tietoa ei tullut, niin pysyin 4 kilon kuulassa koko tunnin ajan. Heilautuksiin se kyllä tuntui ihan liian kevyeltä. Toisaalta tuo paino taisi olla ihan oikea ratkaisu, koska allahan oli eilinen salitreeni, jossa käytin ylätaljaa, trx:ää, tein kahvakuulaheilautuksia sivuaskeleen kera 8 kilon painolla, 3 x 30 s lankkuja ym. liikkeitä. Silti innostuin tästä lajista tosi kovasti =) Pariin asiaan kiinnitin itsessäni huomiota; 
  • vaikka seisoin peilin edessä jalkaterät eteenpäin, niin luontaisesti oikea jalka yrittää aueta liikaa oikealle (en tiedä osaanko kuvailla oikein)
  • kun kuulaa piti kierrättää selän takaa seisaaltaan jalat yhdessä, niin koko ajan tuntui siltä, että minun käsien pituus ei meinaa riittää > tämän saman asian kohtasin perjantain kuntotestissä, kun piti istua pienessä haara-asennossa lattialla ja nilkkojen väliin lattialle laitettua kirjaa piti jalat suorina sormilla lykätä niin pitkälle kuin pystyi, niin en edes ylettynyt koko kirjaan. Olen koko elämäni ollut tosi kankea tässä asiassa ja saanut kärsiä ja hävetä ties kuinka monta kertaa. Ohjaaja kyllä sanoi minulla olevan pitkät jalat, mutta mitä jos on vielä lyhyet kädetkin, niin eihän lopputulos voi muuta ollakaan...
Mutta ne sykkeet ja kalorit...

Laji: Kahvakuulatunti, 4 kg
Kesto: 49 min 18 s
Sykkeet: 112/161
Kalorit: 268 kcal
Kal.rasva 39 %
Fiilis: Aivan ihanaa! Uudelleen, heti kun mahdollista!




Aamupaino seilailee eestaas, nyt taas +200 g eli 69,4 kg.

su 16.10.2011 Viikon kuntoilut


10.10.2011 Lepopäivä
11.10.2011 Lepopäivä
12.10.2011 Lepopäivä
13.10.2011 Kävelyä 20 min, 2 km + juoksu 4.05 km, n. 100 kcal + 335 kcal
14.10.2011 Kuntotalkoot: Kuntotestaus + juoksumatolla juoksua + venyttelyt, 205 kcal + 282 kcal + n. 80 kcal
15.10.2011 Reipas kävely, 2.85 km + Juoksua 2.85 km, yht. 404 kcal
16.10.2011 Salicircuit, 431 kcal

Kuntoliikkujan yhteenveto: (suluissa edellisen viikon luvut)
Liikunnalla kulutettu energia 1834 kcal (2935 kcal) suositus 800 kcal
Liikuntapäiviä viikossa  3 pv (6 pv) suositus 3 pv
Liikuntaminuutteja viikossa 289 min (486 min) suositus 90 min

Kuntoilusta aerobista oli 70 % (76 %)
Lihaskuntoharjoittelua 26% (19 %)
Liikkuvuusharjoittelua 4 % (6 %) 

Liikunnan laadussa punaisella olevaan Vaihtelu -kohtaan selitys:
Viikko-ohjelmassasi on nyt vain 4% liikkuvuusharjoittelua. Kuntoliikkujan kannattaisi tähdätä siihen, että vähintään 5% liikunnasta kehittäisi liikkuvuutta.

Mitä enemmän liikkuu, sitä enemmän kehoa myös tulisi huoltaa. Liikkuvuusharjoittelu parantaa tasapainoa sekä ehkäisee liikuntavammoja. Liikkuvuutta lisääviä lajeja ovat esimerkiksi venyttely ja pilates. Myös monet itämaiset taistelulajit sekä tai chi ja jooga kehittävät liikkuvuutta. 


P.S. Vaaka näytti painoksi -200 g vähemmän kuin eilen eli paino on nyt 69,2 kg.