to 22.3.2012 Shoppailua, tehokävelyä ja rentoutumista

Uudet Riekerit
Jo Rodoksen matkaa ajatellen päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni. Vaikka niiden hinta on sama kuin merkkifarkkujen, niin silti mukamas niihin ei ole koskaan ollut varaa satsata penniäkään. Kummasti käyttömukavuus ja laatu alkaa nykyään mennä hinnan edelle. Mieluummin sitä ostaa yhdet hinnakkaammat sandaalit kuin huonosti istuvat kahdesti kesässä. Tämän kesän malleja ne eivät olleet, mutta ne "istuivat" jalkaani kaikista kokeilemista malleista parhaiten. Aivan ihanat jalkaan pohjassa olevan pehmusteen vuoksi. Kantaa ei paljoa saanut olla, kun tulemme kävelemään mukulakivikaduilla.
Kuvan lähde
Tehokävelyllä
Kolmen päivän kilometrisaldo kävellen on yhteensä 20 km, koska tänään kävin tehokävelemässä lähikaupassa. Nimitän sen siksi tehokävelyksi, kun pyrin kävelemään niin reipasta tahtia kuin ilman koiraa oli mahdollista kävellä. Nyt tuntuu siltä, että huomenna olisi pakko pitää lepopäivä.
Kuvan lähde

Rentoutumassa kampaajalla
Minulla on aina joka toinen kuukausi varattu aika kampaajalle, jolloin tehdään hiuksille leikkaus ja mustaksi värjäys. Seuraava kerta osuisi juuri matkan ajankohtaan, joten uutta aikaa en tällä kertaa varannutkaan. Rakastan kampaajalla käyntiä, varsinkin sitä hetkeä aina odotan, kun se väri pestään hiuksista pois ja kiinnikeaine tai hoitoaine laitetaan ja pienen vaikutusajan jälkeen päänahkaa aletaan hieromaan. Voi kun siihen sisältyisi myös niskojen ja hartioiden hieronta, niin avot! Tai kasvohoito? Kuinkahan moni olisi valmis maksamaan sellaisesta extraa? Silloinkin, kun värin annetaan vaikuttaa, olisi aikaa tehdä esim. pikamanikyyrin, kulmien muotoilun jne...
Aikoinaan, kun minulla oli vielä tosi pitkät hiukset ja kävin permanentissa, niin tuo päänahan hierominen tuntui silloin vielä taivaallisemmalta, kun kiristävät rullat otettiin pois.
Kuvan lähde
P.S. Enää muutama päivä aikaa ottaa osaa arvontaani!

ke 21.3.2012 On taas se aika kuusta...

On taas se aika kuusta...
Eilinen lenkkikin taisi kerryttää nestettä lihaksiin, kun siitä tuli niin pitkä. Ainakin sormuksista päätellen. Eilisen lenkin aikana kuulin tämän alla olevan kappaleen ekan kerran NRJ.ltä. En pidä siinä olevista sanoista, mutta rytmi kyyditti askelia eteenpäin vinhaa vauhtia.
Tänään sitä ei vielä NRJ:n soitetuimpien listalla ollut, mutta veikkaan, että kauaa ei mene, kun se Top kympissä on ja soi ilokseni klo 17-18 välisenä aikana, kun yleensä peruslenkkini teen. Tänään tein koiran kanssa viiden kilometrin lenkin.


Kirja etsinnässä
Löytyisikö teidän lukijoiden hyllystä tällaista kirjaa? Jos löytyy ja olet siitä valmis luopumaan, niin laita minulle mailia peekoonoma ät gmail piste com. Tällä hetkellä minulla on tämä lainassa kirjastosta.

ti 20.3.2012 Tähtein alla ja -20 kg saavutettu

Tähtein alla
Kyllä kävelylenkki maistui niin makoisalta, aivan ihanaa! En tiedä johtuiko hyvästä seurasta vai kuntoilutauosta, joka tapauksessa suurkiitokset Suville! Aika kului ihan mielettömän nopeesti. Lenkille tuli pituutta yhteensä 9,45 km! Oli ihana kävellä tähtitaivaan alla. Ainoa miinusmerkki oli se, että sekä kännykästä että sykevyöstä loppui "virta". Sykemittari ei suostunut hakemaan sykettä lainkaan ja kännykän Sportstracker toimi n. 7 km:n ajan ennen kuin sammui =( Onneksi on Kuntoplussan sivuilla reittisuunnittelu, jonne voi helposti matkan viedä, mutta ne kalorit ym. tiedot jää julkaisematta tällä kertaa.

Alkaa niin olla kevättä rinnassa ja matkakuumetta pukkaa päälle, jotta nämä postauksetkin meinaavat vallan unohtua =) Pianhan on taas Pääsiäinen. Jokohan pajunkissat on nupuilla?

Ensimmäinen virstanpylväs, -20 kg, tavoitettu (jälleen), kun painoin eilen aamulla 76,4 kg. Tänään se näytti +200 g enemmän. 

P.S. Vajaa viikko aikaa ottaa osaa arvontaani!

su 18.3.2012 Sielulle ja ruumiille ravintoa!

Voimaannu -messuilla
Eilinen päivä kului Voimaannu -messuilla. Tuli niin sielu kuin ruumiskin ravittua sekä käveltyä reilut 5 h. Tarkoituksena oli kävellä messupaikalle kotoa, jolloin matkaa olisi kertynyt lähes 5 km, mutta kolmen kilonmetrin kohdalla nousin bussiin, koska tuuli oli niin jäätävä ja en ollut pukenut tarpeeksi vaatetta päälle.

Ostin sieltä Sielun Peili -lehtiä (4 & 6/2011 sekä 1/2012) sekä yhden Luontais terveys -lehden (1/2012). Jälkimmäisessä oli tosi hyviä artikkeleita ja vinkkejä Kilpirauhasen vajaa- ja liikatoiminnasta. Siellä kerrottiin mm. seuraavaa:

Goitogreeniset kasvit estävät kilpirauhashormonin muodostumista, joten niitä kannattaa välttää syömästä runsaasti mikäli kärsii kirlpirauhasongelmista. Tällaisia kasveja ovat kaalit, pinaatti, lanttu, nauris, persikka, päärunä, maapähkinä ja mansikka. Näiden ns. goitogreenisten eli struumaa aiheuttavien kasvien runsaanpuoleinen nauttiminen voi olla kilpirauhaselle haitraksi, etenkin raakana nautittuna. Tämä ei ole kuitenkaan tieteellisesti tutkittu juttu. Tämä on lainaus artikkelista, jossa haastateltiin biologia, terveysblokkaajaa Christer Sundqvistia. Blogi löytyy osoitteesta http://sundqvist.blogspot.com/  

Söisitkö sinä näitä?
Luin kauhuissani yhtä juttua, joka on tämän viikonlopun Ilta-Sanomissa otsikolla Kun MEGA ei riitä. Se kertoo millaisia jätti burgereita on eri paikoissa tarjolla. Siinä oli myös lista esillä, jossa samalla kerrottiin niissä olevat kalorimäärät:
  1. Scanburgerin Ylipäällikkö 2677 kcal
  2. Chico´sin Mr Big burger ilman lisukkeita 2250 kcal (lisukkeilla 2918 kcal)
  3. Scanburgerin Hillitön Hyper 1768 kcal (400 g pihviliha)
  4. Rollsin JättiPaPa ateria 1739 kcal
  5. Rollsin Jätti MaMa ateria 1687 kcal
  6. Snackyn Heavy Monsteri (620 g) 1650 kcal
  7. Chico´sin All Stars ilman lisukkeita 1402 kcal
  8. Scanburgerin Super-burger 1225 kcal
  9. Hesburgerin Megahampurilainen 1101,1 kcal
  10. Scanburgerin XXL-burger 961 kcal
  11. Carrolsin Mega Clubburger 896,3 kcal
  12. 55 Fifty-five burgerin Baconburger 664,41 kcal
  13. 55 Fifty-five burgerin Flames 625, 63 kcal
  14. McDonalds´in Quarter Pounder with Cheese and Bacon 550 kcal

HUOM! Kalorisuositukset kevyttä työtä tekeville:
Aikuiset miehet: 2010-3310 kcal/vrk
Aikuiset naiset: 1700-2570 kcal/vrk

Vertaa näihin!
Artikkelissa kerrottiin esim. 300 gramman sianselkärasva-annoksen laskennalliseksi energiasisällöksi 2596 kcal. Yli tuhannen kalorin annoksia ovat 500 g tomaatti-juusto pizza, 300 g kermainen vohveli ja 200 g maitosuklaalevy. Lisää muiden herkkujen kalorimääriä tutkailla toisesta blogistani kaloritaulukoita.blogspot.com, jonne nämäkin kalorimäärätiedot tulen siirtämään.

Aika paljon joutuu kuntoilemaan vuorokaudessa, jos tuon ykkösvaihtoehdon syö.
Tietääköhän kaikki näiden annosten syöjät ihan oikeesti mitä ne on laittamassa suuhunsa ja tietävätkö paljonko heidän pitäisi sen eteen kuluttaa/liikkua, että ne eivät kertyisi vyötärölle?