4.3.2016 Jee! Vihdoinkin kaukainen haave on toteutumassa!

Likkojen lenkki 21.5.2016

Olen haaveillut tuosta tapahtumasta koko tämän vuosituhannen ajan, mutta en ole halunnut siitä puhua ääneen, kun olen ajatellut, että se on
  1. liian kaukana (200 km)
  2. en kumminkaan pystyisi siihen
  3. tulisi liian kalliiksi
Eilen kerroin juoksuohjelmasta, jonka aloitan ensi maanantaina. Sen kesto on 11 viikkoa eli se päättyy sopivasti juuri Likkojen Lenkkiin. Ilmoittauduin mukaan muiden ibd-vertaisten kanssa Matkakseni valitsin 9 km:n juoksulenkin.

Nyt on tavoite asetettu riittävän kauas enkä tämän haaveen vuoksi ala ahmimaan kilometrejä liian aikaisin (niin kuin viimeksi tein), kun on kivempaa jättää niiden saavuttaminen tuohon ko. tilaisuuteen. Mä niiiiin odotan tuota viikonloppua :)

www.likkojenlenkki.fi
www.facebook.com/likkojenlenkki

Oletko sinä tulossa samaan tapahtumaan?

Woiman haussa

Kävin tänään ensimmäisen kerran uimahallin kuntosalilla ja aion sitäkin jatkaa juoksuohjelman ohella, kuten myös vesijuoksua.

3.3.3016 Naistenpäivä lähestyy!

Sen kunniaksi kävin vihdoin ja viimein hankkimassa uimahalli-kuntosalikortin, joka on suunnattu erityisryhmille. Sairastan astmaa, joten kuulun ko. ryhmään ja sain kortin 77 euron vuosimaksulla, jonka edestä saan käyttää uimahallia ja kuntosalia niin paljon kuin haluan. Alla olevalla videolla olikin uusia ja erilaisia harjoitteita.

Tänään heti aloitin uimahallikäynnit. Kävin vesijuoksemassa tunnin ajan, 900 m. Mikä ihana olo siitä taas pitkästä aikaa tulikaan. Mikä ihme siinä oikein on, kun sitä vaan jumittuu sohvan ja tv-ohjelmien ääreen, oman terveyden kustannuksella. Vuoden vaihteen jälkeen olen tosin ryhdistäytynyt heti, kun lääkäriltä sain luvan. On tullut zumbattua, sauvakäveltyä ja hiihdettyä. Kuntosalitreenit ja juokseminenkin ovat vielä jossain vaiheessa tähtäimessä. Kaikkien näiden rinnalla muutan myös syömiset tukemaan liikkumisessa kulutettavia kaloreita. Tällä kertaa en liiku laihdutus edellä, jos kiloja lähtee, niin ne on sivuseikka ja positiivisia yllätyksiä. Haluan elää terveellisemmin, saada lisävuosia ja kiinteytyä.

Uusi makututtavuus

Minulla on kaksi kirjaa tällä hetkellä kirjastosta lainassa. Voimaharjoittelun taskuopas ja Naisten voimaharjoittelu. Jälkimmäisessä oli erilaisia ruoka-ateriamalleja ja yhdessä niistä mainittiin myös mantelit välipaloina. En ole niitä koskaan syönyt kuin rouheena joidenkin leivonnaisten joukossa. Ostin pussillisen ja olen muutaman nyt syönyt treenin jälkeen ja ne olikin yllättävän mukavia syödä, vaikka makua ei niissä paljoa olekaan. Ehdottomasti ne tulevat jäämään mun välipalan sisällöksi yhdessä omenan kanssa. Samalla kirjastokäynnillä mukaan lähti sauvakävelytekniikkaan liittyvä dvd, jonka myös tänään katsoin. Siinä oli hyviä venytysohjeitakin, joita sauvojen kanssa voi tehdä ja joista en aiemmin tiennyt mitään. Sain ihan uutta intoa sauvakävelyynki

Naistenpäivän kunniaksi, aloitan juoksutreenit ensi maanantaina tutulla Porin vapaa-aikaviraston helpolla juoksuohjelmalla.