11.3.2016 Juoksuohjelman 5. päivä takana!

Toissapäivän ilostuttaja =)
Töiden jälkeen pakkasin treenikamppeet, vesijuoksuvyön ja uikkarit mukaani ja ajelin uimahallin parkkikselle. Sieltä lähdin tekemään tämän päivän juoksutreenin ja sen päälle vielä kävin vesijuoksemassa uimahallissa 600 m. Nyt on kyllä ihana olo kropassa. Huomenna on sitten taas vuorossa lepopäivä tai rauhallisen kävelylenkin vuoro. Jokaviikkoisessa keskiviikkozumbassakin tuli käytyä.
 
Päivä päivältä ja treeni treeniltä huomaan kunnon kohenevan. Maanantaina kun juoksuohjelma alkoi sillä 5 min kävelyä + 2 min juoksua + 5 min kävelyä +2 min juoksua, niin hengästyin tosi paljon ja jalat tuntuivat tosi raskailta. Eilen illalla ei enää niin painavilta. 
Tänään oli vuorossa 2-3 min juoksu ja pystyin molemmat pätkät (2 x 3 min) juoksemaan aika suhtkoht helposti. Kotoa lähtiessä ei tullut tarkistettua tämän päivän juoksuohjelman sisältöä kunnolla, koska äskeisen tarkistuksen mukaan huomasin juosseeni tänään liikaa, koska ohjelma kehotti tänään juoksemaan vain kerran tuon 2-3 min ja kävelemään paluumatkan kotiin. Noh, tehty mikä tehty ja suoriuduin siitä silti =) Tänään jopa kävi ensimmäisen kerran mielessä se, että kyllä minä sen yhdeksän kilometriä pystyn toukokuussa juoksemaan. 

Huomenillalla tuntee varmasti taas kehossaan sen mitä tänä iltana on tullut tehtyä.







8.3.2016 KonMari arvonta, Naistenpäivän kunniaksi -blogi täyttää 5 vuotta!

Minä, siis m i n ä, joka olen aina inhonnut siivoamista yli kaiken, menen hankkimaan tämän kirjan. Äitini jäi aikoinaan siivoojan ammatista eläkkeelle ja olen siitä tainnut aikoinaan saada yliannostuksen tai jäänyt liian vähälle opettamiselle. Mutta nyt on jotain kummallista minussa tapahtunut viime syksyn jälkeen, kun minua ravisteltiin oikein kunnolla hereille näillä asioilla KLIK. Viikonloppunakin tuli mahdoton suursiivousinspis ilman mitään syytä. Yleensä syy on ollut se, että joku on tulossa kylään, synttärijuhlat tms. Enkä edes ole vielä saanut tuota KonMarin kirjaa postista luettavakseni. Tulee mahdollisesti ensi viikolla. Samalla päätin laittaa toisenkin KonMari-kirjan tilaukseen ja se on teille hyvät lukijat arvontapalkinto.

KonMari-kirjan arvonta su 13.3.2016, klo 21.00

Arvon kyseisen kirjan kaikkien tätä postausta kommentoijien kesken. Kerro myös omista kokemuksistasi meille muille lukijoille, jos jo omistat kyseisen kirjan.

Tässä muutama syy miksi haluan arvonnan järjestää:
  • Naistenpäivä on tänään ti 8.3.2016
  • Tasan 5 vuotta sitten kirjoitin ensimmäisen blogipostauksen ikinä tähän Naistenpäivän kunniaksi -blogiini, jolloin painonpudotusurakkani lähtölaskenta alkoi KLIK
  • Tasan 6 vuotta sitten, ma 8.3.2010, poltin viimeisen tupakkani
  • Eilen sain tietää, että niistä luomista, jotka jälkitarkastuksessa tammikuussa päätettiin vielä poistaa, ei enää löytynyt melanoomaa eli ihosyöpä on selätetty toistaiseksi, JEEE!

Tässä kirjan esittelyteksti ja täältä KLIK löydät Kodin Kuvalehden kirjoittaman jutun samasta kirjasta.

Japanilainen Marie Kondo auttaa järjestämään paikat kerralla kuntoon. KonMari - siivouksen elämänmullistava taika
Oletko koskaan siivonnut paikkoja vimmatusti ja huomannut, että kotisi tai työtilasi on pian taas aivan sekaisin? Raivaa nyt uskomattoman tehokkaalla KonMari-menetelmällä turhat tavarat pois ja luo kotiisi kestävä järjestys. Japanilainen Marie Kondo auttaa järjestämään paikat kerralla kuntoon. Turhasta roinasta eroon pääseminen vapauttaa energiaa muuhun kuin tavaroista huolehtimiseen. Samalla kun siivoat, tulet järjestäneeksi asiasi ja menneisyytesi. Saat lisää rohkeutta minimoida elämästä negatiivisia asioita. Kun järjestys on kerran saatu aikaan, kaaosta ei synny enää koskaan.

Ehkä tämä minun sisäinen "siivousurakka" on vihdoin tulossa siihen pisteeseen, että on tilaa myös muille henkistä hyvinvointia edistäville asioille.

Tämän runon myötä jokaiselle naiselle
oikeiiin hurrrrrjan ihanaaaa Naistenpäivän jatkoa ja onnea arvontaan!

Kohota, nosta, hinkkaa ja hankaa: 
Kyllä on naisen elämä rankkaa. 
Veltostuu vatsa ja roikkuu rinta, 
eikä ole sileä enää reidenkään pinta. 
Alkaa vaivata tantta tauti, 
unohda se ja elämästä nauti! 
Höyrytä, hauduta ja itseäsi helli, 
kylvetä, kuori ja yrteissä kelli. 
Pääsee näin valloilleen kehon kieli, 
hohtavat silmät ja virkistyy mieli. 
Katsoo pian peilistä uusi nainen: 
lähes täydellinen, 
siis sinunlainen.
Lähde: tekstarit.net

7.3.2016 Jee! Eka pv suoritettu!

Voi winde miten sitä oli unohtanut miltä juokseminen tuntuu. Tiedän, että tämä muuttuu vieläkin paremmaksi kunnes kunto kehittyy ja  m a l t t a a  juosta niin, että Pystyy Puhumaan Puhisematta. Tänään tuo kolmen Peen sääntö ei muistunut treenin aikana mieleen, kun niin fiiliksissä juoksin pitkästä aikaa. Oli niiiiin ihanan raikas ja kostea ilma, meille astmaatikoille just paras ilma. Happea oli räntäsateesta huolimatta ilmassa paljon. Vasta kotiinpäästyäni totesin, kun katsoin hengästyneenä sykettä Garmin Vivofit2 aktiivisuusrannekkeesta, että taisimpas juosta ihan liian lujaa, kun syke huiteli 170 paremmalla puolella, mutta laski nopeasti normaaliksi.

Se mikä ilahdutti tosi paljon oli se, että etumus on leikkauksen jäljiltä pienentynyt reippaasti ja nyt juokseminen tuntuu sen johdosta huomattavasti helpommalta. Mikään ei enää "hölsky" edessä ja ne eivät ole juoksemisen jälkeen arat. Nyt on vaan maltettava odottaa seuraavaa liikkumista ylihuomiseen, jolloin pääsen Zumbaamaan. Tiistaina pidän lepopäivän, koska eilen sunnuntaina jo kävin sauvakävelemässä tiistain osuuden. Muutoin ei olisi lepopäivää lainkaan, kun zumba osuisi lepopäivälle.
Tässä siis tämän 1. viikon sovellettu ohjelma:

1. VIIKKO

  • Maanantai 7.3: Kävele 5 min, juokse 2 min. Pidä pieni tauko, käänny takaisin ja toista harjoittelu kotimatkalla.
  • Tiistai 8.3: Kävele 30 min lenkki. Tämän tilalla pidän lepopäivän, kun eilen sunnuntaina tein tunnin sauvakävelyn ja illalla olen hygieniapassikoulutuksessa.
  • Keskiviikko 9.3: Pidä vapaapäivä, nosta jalat vähäksi aikaa ylös. Zumbaa, 1 h
  • Torstai 10.3: Kävele 5 min, juokse 2 min. Pidä pieni tauko, käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.
  • Perjantai 11.3: Kävele reippaasti 5 min, juokse 2 - 3 min. Käänny ja kävele kotiin.
  • Lauantai 12.3: Pidä vapaapäivä tai käy rauhallisella kävelyllä.
  • Sunnuntai 13.3: Kävele 5 min, juokse 2 min. Pidä pieni tauko, käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.
P.S. Seuraahan huomista  8.3. postaustani, koska silloin on luvassa ARVONTAA juhlatapahtumien johdosta!